diumenge, 24 de febrer del 2013

Beatriz Colom

Beatriz Golom i Poceiro (Mallorca). Desde petita vaig sentir-me fascinada pel món de la il·lustració i el còmic. En llegir les aventures d’Astèrix vaig adonar-me que el que volia era explicar històries i transmetre sentiments mitjançant la imatge, per això vaig anar a Barcelona a estudiar Belles Arts i em vaig especialitzar en l’itinerari de Dibuix. En acabar vaig cursar els estudis a l’Escola Llotja, on el món de la il·lustració em va acabar d’enamorar. He il·lustrat contes pera nens com “La Meravellosa Història del Palau Mercader”, editat per l’Ajuntament de Cornellà. Vaig guanyar el premi “Punta de Llapis 2010” per un treball d’il·lustració de la rondalla eivissenca “Sa Barseta sense papadora”, publicat per Dolmen. Per altra banda he il·lustrat llibres pera adults, com el poemari “Entimesis” escrit per Bel Atreides i editat per PTYX Editores. Actualment estic treballant en diversos projectes i properes exposicions. Els meus il·lustradors predilectes són Edmund Dulac, Ivan Bilibin i Loisel. El meu pintor estrella és Louis Gattiaux. Sóc una enamorada d’Orient i dels seus contes, llegendes i cultures. El meu sonmi seria il·lustrar “Les mil i una nits”. En "La Lluna en un Cove" he publicat l'obra gràfica "Sulamita" (núm. 46), basada en el relat homònim de Kuprín, publicat en el núm. 42 d'aquesta revista.