dilluns, 28 de febrer del 2011

Josep Penadés


Josep Penadés (Albaida, 1967). Em dedique a la docència. Impartisc classes de Biologia i Geologia a l'IES del meu poble. He viscut i treballat un bon grapat d'anys a Catalunya (Ripoll, Banyoles, Barcelona, Tarragona, Reus...). Allí és on va nàixer l'estima per la meua llengua. També és on vaig aprovar les oposicions. La crisi dels quaranta m'encomanà dos canvis bruscs en la meua vida: exercir la docència definitivament al meu poble i començar a escriure. Sóc un lletraferit tardà, però escric cada minut que tinc lliure. Dels darrers autors que he llegit destaque: Manuel Baixauli, Joan Olivares i Urbà Lozano, com a escriptors valencians; Eduardo Mendoza, Juan José Millàs, Pérez Reverte... com a autors castellans; Saramago, Paul Auster, Murakami, Franck McCourt... com a autors estrangers. La pila dels llibres amuntegats que esperen impacients que els agafe amenaça ensulsiada. En La Lluna en un Cove he col·laborat amb els relats "Cinc microhistòries tristes" (núm. 17), "Repòquer d'històries rares" (núm. 22), "Tríptic de la pèrdua" (núm. 25), "Fi" (núm. 35), i "600.000 €" (núm. 45).